در صورت یخ زدن لوله آب چه باید کرد؟ روش های ذوب کردن لوله های یخ زده

 چرا لوله ها یخ می زنند

تعداد کمی از مشکلات هوای سرد بیشتر از لوله های یخ زده تحریک کننده هستند، اما دقیقاً چه چیزی باعث آنها می شود؟ در طول کاهش دما، ممکن است آب در داخل لوله های پلاستیکی یخ بزند که باعث انبساط و فشار آن می شود. لوله های یخ زده نه تنها می توانند از جریان مناسب آب جلوگیری کنند، بلکه به طور بالقوه می توانند ترکیده و باعث جاری شدن سیل در خانه شما شوند. با در نظر گرفتن این موضوع، بسیار مهم است که صاحبان خانه بدانند در صورت یخ زدن لوله ها چه کاری انجام دهند. البته اگر به خدمات تخلیه چاه تهران نیاز داشته باشید می توانید با ما تماس بگیرید.



در صورت ترکیدن لوله چه باید کرد؟

اگر لوله ای در خانه شما ترکید، باید سریع عمل کنید تا آسیب های اضافی را کاهش دهید. هر چه سریعتر آب خود را قطع کنید. این کمک می کند تا میزان آبی که در داخل دیوارهای شما نفوذ می کند به حداقل برسد. همچنین ممکن است بخواهید برق ناحیه آسیب دیده خانه خود را قطع کنید. پس از انجام این اقدامات احتیاطی، وقت آن است که با یک لوله کش تماس بگیرید و شروع به پاک کردن هر آشفتگی ایجاد شده کنید. سعی کنید تا جایی که می توانید آب و رطوبت طولانی مدت را حذف کنید تا از ایجاد کپک و کپک جلوگیری کنید. بسته به شدت مورد شما، ممکن است لازم باشد متخصصان دیگری را نیز برای رسیدگی به آسیب وارده به دیوارها، فرش، کفپوش یا سقف خود بیاورید.

نحوه یخ زدایی لوله های آب

چگونه می توانید متوجه شوید که لوله های شما یخ زده است؟ اگر شیر حمام یا آشپزخانه را باز کنید و فقط چند قطره یا قطره آب مشاهده کردید، این می تواند نشان دهنده یخ زدن آب در داخل لوله ها باشد و از جریان آزاد جلوگیری می کند. اما نترسید ممکن است برای رویارویی با موقعیت از آنچه فکر می کنید مجهزتر باشید. در اینجا یک درس سریع در مورد نحوه ذوب یک لوله یخ زده آورده شده است. می توانید مقاله انواع عایق های رطوبتی ساختمان را مطالعه کنید.

مرحله 1. شیر آب را باز کنید

آن را در حال اجرا نگه دارید. اگر اجازه دهید شیر آب حتی اندکی چکه کند می تواند به جلوگیری از ترکیدن لوله کمک کند. ساده است - وقتی انجماد اتفاق می افتد، فشار شدیدی بین شیر آب و انسداد یخ ایجاد می شود. یک شیر آب باز این افزایش فشار را کاهش می دهد و به نوبه خود از وقوع ترکیدگی جلوگیری می کند.

مرحله 2. حرارت را به منطقه یخ زده اعمال کنید

با استفاده از سشوار به آرامی حرارت را اعمال کنید. راه های مختلفی برای این کار وجود دارد. می‌توانید لوله‌ها را در نوار حرارتی کنترل‌شده با ترموستاتیک بپیچید یا می‌توانید از یک منبع حرارتی خارجی مانند سشوار یا بخاری استفاده کنید. از مشعل پروپان استفاده نکنید زیرا ممکن است به لوله آسیب برساند و خطر آتش سوزی ایجاد کند.

اگر تصمیم به استفاده از سشوار دارید، شروع به هدایت هوا به انتهای شیر آب لوله کنید و به تدریج به سمت سردترین قسمت حرکت کنید. مراقب باشید که سشوار را بیش از حد داغ نکنید و فیوز نکنید. به یاد داشته باشید که در حین استفاده از گرما، شیر آب را باید باز بگذارید. می توانید مقاله روش های از بین بردن بوی بد فاضلاب را مطالعه کنید.

مرحله 3. به اعمال حرارت ادامه دهید

تا زمانی که فشار کامل آب باز نشده است، گرمایش را متوقف نکنید. حتی در این صورت، ایده خوبی است که شیر آب را برای چند دقیقه پس از آب شدن لوله باز بگذارید. این به یخ زمان می دهد تا کاملاً از خط پاک شود.

مرحله 4. تمام شیرها را بررسی کنید و از یخ زدن لوله ها در آینده جلوگیری کنید

هر شیر آب خانه خود را برای وجود لوله های یخ زده دیگر بررسی کنید. یک لوله یخ زده ممکن است به این معنی باشد که دیگران نیز تحت تأثیر قرار گرفته اند.

اگر مشکل ادامه داشت، با یک لوله کش تماس بگیرید. با انجام چند مرحله ساده می توانید از یخ زدگی مجدد لوله ها جلوگیری کنید:

  • قبل از سفر، دمای خانه خود را بالای صفر نگه دارید و تمام آب خانه را خاموش کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که تمام لوله های آب، به ویژه لوله های نزدیک به دیوارهای بیرونی را با لاستیک فوم یا کابل گرمایش عایق بندی کنید.
  • درهای کابینت را باز نگه دارید تا هوا جریان یابد.
  • اجازه دهید شیرهای آب سرد چکه کنند - یخ زدن لوله برای لوله سخت تر است حتی اگر قطره ای از آب در آن جریان داشته باشد. برای اینکه آب را هدر ندهید، می توانید قطرات را جمع آوری کرده و مجدداً از آن، احتمالاً برای تمیز کردن یا آبیاری گیاهان استفاده کنید.

چه مدت طول می کشد تا لوله ها از حالت یخ زدگی خارج شوند


استفاده از هر یک از روش های انگشت شمار برای آب کردن لوله های یخ زده معمولاً حدود 30 دقیقه طول می کشد. این می تواند بسته به آب و هوا، مدت زمان یخ زدگی لوله و محل قرارگیری لوله متفاوت باشد. هر یک از این عوامل می تواند باعث طولانی تر شدن فرآیند ذوب شود

Comments

Popular posts from this blog

معرفی لوله های مسی و لوله های گالوانیزه برای لوله کشی ساختمان

انواع عایق های رطوبتی برای آببندی اتصالات لوله کشی آب و فاضلاب

مزایا و معایب لوله پی وی سی برای لوله کشی آب