آشنایی با انواع تجهیزات لوله بازکنی و رفع گرفتگی لوله فاضلاب

 1. فنر لوله بازکنی 

دو نوع مختلف از فنر لوله بازکنی یا پاک کننده لوله فاضلاب وجود دارد – دستی و موتوری. هر دو نوع از یک کابل بلند و انعطاف پذیر استفاده می کنند که کاربر از طریق دهانه تخلیه به گرفتگی تغذیه می کند. یک پیچ چوب پنبه‌باز در انتهای کابل، گرفتگی را برش می‌دهد تا آن را بشکند یا اجازه دهد تا بیرون بیاید. یکی از مزیت های اصلی این تجهیزات، قابلیت حذف فیزیکی انسدادهایی است که پاک کننده های شیمیایی نمی توانند آن ها را حل کرده یا از بین ببرند. البته نیازی نیست این تجهیزات را در خانه داشته باشید. زمانی که با گرفتگی لوله ها مواجه می شوید کافیست با لوله بازکنی سعادت آباد تماس بگیرید.

فنر لوله بازکنی دستی شامل یک قوطی است که اپراتور آن را می چرخاند تا پیچ چوب پنبه را به داخل مسدود کند. اکثر آنها برد موثر 25 فوتی دارند. قدرت آنها توسط قدرت اپراتور کنترل می شود. آنها برای استفاده در سینک، دوش، توالت و سایر کاربردها با لوله کشی با قطر کوچک بسیار موثر هستند.

فنر لوله بازکنی موتوری در طیف وسیعی از اندازه ها، از واحدهای دستی گرفته تا واحدهای سوار بر کامیون تولید می شوند. آنها مانند مارپیچ های دستی با برد موثر تا چند صد فوت عمل می کنند. واحدهای کوچکتر در کاربردهایی با لوله‌کشی با قطر کوچک مؤثر هستند، در حالی که تکنسین‌ها می‌توانند از واحدهای بزرگ‌تر به طور مؤثر در اندازه‌های لوله‌کشی تا اندازه‌های موجود در فاضلاب اصلی استفاده کنند.

2. پمپ تراکم هوا 

پاک کننده های تخلیه هوا از هوا، دی اکسید کربن یا گازهای دیگر برای متلاشی کردن یا از بین بردن گرفتگی استفاده می کنند. این واحد گاز تحت فشار را به لوله‌کشی هدایت می‌کند، جایی که نیرویی را از طریق آب ساکن در گرفتگی هدایت می‌کند. واحدهایی در دسترس هستند که از کمپرسورهای کوچک داخلی یا کارتریج های دی اکسید کربن برای تولید فشار اولیه گاز استفاده می کنند.

یکی از مزیت های اصلی پاک کننده های انفجاری هوا، توانایی آنها در پاک کردن سریع گرفتگی ها است. تمیزکننده‌های شیمیایی معمولاً برای حمله به انسداد زمان می‌برند و گاهی اوقات به چندین ساعت نیاز دارند. آنها در خطوط تخلیه پر از آب موثر هستند و می توانند به انسدادهایی که در فاصله ای از لوله کشی قرار دارند برسند. اشکال اصلی آنها این است که در کاربردهایی که لوله کشی خشک است یا در لوله کشی با قطر زیاد، مانند خطوط اصلی فاضلاب، به اندازه کافی موثر نیستند.

پیشنهاد مطالعه: روش های بازکردن لوله یخ زده

3. پاک کننده های هیدرو جت

پاک کننده های تخلیه هیدروژن از جریان های آب با فشار بالا برای از بین بردن گرفتگی ها استفاده می کنند. تکنسین یک لوله خرطومی مجهز به نازل را به داخل زهکش تغذیه می کند. آب با فشار بالا که به داخل شیلنگ پمپ می شود از طریق نازل خارج می شود. با فشارهای بالای 35000 psi، انرژی حاصل از آب در رفع انسداد موثر است. بر خلاف بسیاری از پاک کننده های تخلیه، پاک کننده های هیدرو جت را می توان در لوله های تخلیه طولانی استفاده کرد که فقط با طول شیلنگ محدود می شود. آنها همچنین در اکثر انسدادهای رایج، اعم از آلی یا معدنی موثر هستند

این پاک کننده ها علاوه بر اینکه می توانند گرفتگی ها را پاک کنند، می توانند به طور موثر اکثر آلاینده ها از جمله گریس و روغن ها را از داخل لوله پاک کنند. این ویژگی آنها را به ابزارهای نگهداری پیشگیرانه موثر تبدیل می کند. خطوط تخلیه که به طور معمول در معرض آلاینده های بالقوه گرفتگی قرار می گیرند را می توان به طور منظم با جت هیدرولیک کرد و شرایط درون لوله را که منجر به گرفتگی می شود از بین برد.

یکی از نسخه های پاک کننده هیدرو جت که به پالس جتر معروف است، به طور مشابه عمل می کند اما از پالس های فشار برای از بین بردن انسداد لوله استفاده می کند.

پیشنهاد مطالعه: 4 روش از بین بردن بوی بد فاضلاب

بازرسی تصویری

گاهی اوقات تکنسین ها با وضعیت گرفتگی های مکرر در یک خط تخلیه مواجه می شوند. آنها زهکشی را تمیز می کنند و اقداماتی را برای محدود کردن مقدار و انواع زباله های وارد شده به زهکش انجام می دهند. با این حال، زهکشی دوباره مسدود می شود. در حالی که تمیز کردن برنامه‌ریزی شده خط می‌تواند از گرفتگی و سیل ناشی از آن جلوگیری کند، راه‌حل بهتر این است که علت انسداد را پیدا کنید و برای همیشه برای همیشه آن را اصلاح کنید.

ورود تکنولوژی دوربین فیلمبرداری در تجهیزات تمیز کردن فاضلاب، پرسنل تعمیر و نگهداری را با یک ابزار تشخیصی موثر برای بازرسی لوله ها در اختیار آنها قرار می دهد تا به آنها کمک کند تا علل انسداد مکرر و سایر مناطق مشکل را شناسایی کنند.

این سیستم شامل یک دوربین فیلمبرداری با وضوح بالا است که روی یک میله انعطاف پذیر نصب شده است که یک تکنسین آن را در زهکشی قرار می دهد. این دوربین تصاویر را ضبط می‌کند و به تکنسین‌ها این امکان را می‌دهد تا بدون نیاز به باز کردن لوله‌ها یا حفاری آن، مکان و آرایش یک مشکل را در یک منطقه غیرقابل دسترس شناسایی کنند. علاوه بر شناسایی محل و علت گرفتگی لوله، بازرسی لوله های دوربین فیلمبرداری، تکنسین ها را قادر می سازد تا محل شکستگی و نشتی لوله را شناسایی کنند.

موثرترین تاکتیک برای جلوگیری از مشکلات گرفتگی زهکشی ها و لوله کشی، فعال بودن است. مدیران و تکنسین‌ها می‌توانند ساکنان ساختمان و بازدیدکنندگان را تشویق کنند که زباله‌های جامد را به درستی دفع کنند، نه اینکه فقط آن‌ها را در نزدیک‌ترین زهکشی ساختمان تخلیه کنند. آنها همچنین می توانند مطمئن شوند که تمام گیرنده های چربی به طور منظم تمیز و بازرسی می شوند.

تکنسین ها همچنین باید به طور منظم زهکش های سقف را بازرسی کنند تا مطمئن شوند که رنده ها در جای خود قرار دارند و فاقد برگ و سایر زباله ها هستند. برای زهکشی هایی که به آشپزخانه های تجاری سرویس می دهند، مدیران می توانند برای جلوگیری از انسداد و پشتیبان گیری پرهزینه، تمیز کردن زهکشی منظم را برنامه ریزی کنند.

Comments

Popular posts from this blog

معرفی لوله های مسی و لوله های گالوانیزه برای لوله کشی ساختمان

انواع عایق های رطوبتی برای آببندی اتصالات لوله کشی آب و فاضلاب

مزایا و معایب لوله پی وی سی برای لوله کشی آب